Deze studie wordt doorgaans in 1 maand gegeven, maar het is ook mogelijk de lesdagen te spreiden over meerdere maanden. Hiervoor rekent het Cameracollege geen extra kosten.
We denken graag met u mee.
Alle lesdagen zijn van 10:00uur tot 16:00uur (inclusief lunch), maar kunnen soms uitlopen.
Houdt u naast het onderstaand lesplan ook rekening met (gemiddeld) 1,5 uur per dag aan thuiswerk (aantekeningen bestuderen, opdrachten en tentamens).
Week 1
Camera (dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag)
Theorie: lenzen, camerasystemen, recorders, algehele videotechniek
Praktijk: preppen (voorbereiden) van camerasets, handheld camerawerk, statiefgebruik, draaien item
Optische elementen (lenzen, filters, OLPF’s), sensoren (CMOS/CCD), digitale signaalprocessing, compressie/codecs, beeldcompositie, beeldanalyse
Week 2
Camera (dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag)
Theorie: microfoons, monitors, armaturen, optica
Praktijk: time-management, inregelen van monitors/viewfinders/audio, belichten, interviewtechniek
timemanagement, découpage (draaien voor montage), Dynamische en condensator microfoons, zenders, mixers, armaturen, lightingcontrol, contrast-ratio’s
Week 3
Montage (dinsdag, woensdag, donderdag)
Theorie: montage-hardware/-software en montage-methodieken
Praktijk: Voorbereiden van projecten en inhoudelijk monteren voor editors
Methodieken van Eisenstein, Nouvelle Vague, GPU/CPU, RAID-configuratie, spotten, transcoderen/importeren
Camera (vrijdag)
Praktijk: diverse praktijkoefeningen met evaluatie
Week 4
Montage (dinsdag, woensdag,donderdag)
Theorie: systeem-prestatie/optimalisatie, beeldanalyse, effect-toepassing
Praktijk: gebruik van diverse effecten, werken met scopes, primaire colorgrading
Tracking, Keyframing, DAE, Feathering, Alpha-channels, Keying, Matting, 2D/3D-animatie, multi-layered effecten
Camera (vrijdag)
Praktijk: diverse praktijkoefeningen met evaluatie
Week 5
Camera (vrijdag + zaterdag examen)
Voorbereiding op het examen (zaterdag), met veel praktijkoefeningen (ook met belichting/camera’s).
Docenten staan voor de student klaar om (individueel) beelden te bekijken en vragen te beantwoorden.